Rok 2021 je a bude na realitním trhu zajímavý, spousta lidí nemovitosti kupuje, ale i prodává. My Vám přinášíme 3 rady, které se podle nás hodí pro prodej nemovitosti v tomto roce.

Nechte Vaši nemovitost stát se hvězdou sociálních sítí a online světa celkově

Ať už Vám kdo chce tvrdí cokoli, faktem je, že během loňského roku díky vypuknutí koronavirové pandemie se nemovitosti prodávají online stále víc a vzestupná tendence pokračuje i letos. A vy se na to připravte a ještě víc připravte svou nemovitost. Samozřejmě můžete prodat i jinak, přes známé a kamarády či s pomocí náhody, ale pokud chcete pro prodej udělat co nejvíc, nechte svou nemovitost určenou k prodeji zazářit.

Připravte ji pečlivě, aby vypadala co nejlépe a připravte se i Vy na prezentování Vašeho místa na videu, fotografiích, ve virtuální prohlídce, na Facebooku, Instagramu a na stránkách realitních serverů.

Zaměřte se na to, co můžete vylepšit, promyslete, kolik do vylepšování chcete investovat času a kolik peněz. Pokud se budeme soustředit na to, co lze udělat hned bez pomoci profesionálů, je to rozhodně pořádný úklid a příprava na fotografování. Můžete se také zaměřit na dekorace a prosvětlení prostoru přirozeným světlem.

Přečtěte si také : Jak probíhá skenování a jak se na něj připravit.

Vše okolo dekorací lze dnes velmi snadno vyhledat na Googlu nebo Seznamu, můžete se inspirovat na Instagramu, Pinterestu, Facebooku nebo jinde. Podívejte se jak je možno osvěžit barvy stěn, jak je kombinovat, co je momentálně in, jak obnovit nábytek, jaké existují styly, jak opticky zvětšit prostor, hledejte v češtině i angličtině a němčině, hledejte pomocí # hashtagů, prohledávejte skupiny. Pokud nevládnete cizími jazyky, použijte překladač a sami uvidíte, kolik zajímavých odkazů a příkladů na toto téma lze najít.

Někdy můžete upravit jen malou drobnost a prostoru to ihned dodá nový náhled, může to být přidaný obraz, pokojové květiny nebo jen přemístění stávajícího nábytku. Člověk leckdy zapomene používat fantazii, když je navyklý pobývat v nemovitosti obklopen stejnými věcmi po delší čas. Zkuste se na Váš dům nebo byt k prodeji podívat novýma očima.

Pokud nejste dekorativní typ a můžete si dovolit interiérového stylistu nebo stylistku, najděte si profesionála. Pečlivě vybírejte, podívejte se na dotyčného předchozí práce a naslouchejte instinktu. U hodnocení se dívejte i na to, kdo hodnotil a jestli to hodnocení vypadá důvěryhodně. Mějte na paměti, že když je vše v pořádku a klienti jsou spokojeni, málokdo napíše sám od sebe hodnocení, je to pro zákazníka práce a čas navíc, objednal si, dostal, co chtěl a je spokojen. Spíš najdete negativní hodnocení, ale ty je třeba také dobře pročíst. Ještě jednou platí, důvěřujte instinktu a sledujte, jak Vám ten, koho jste si vybrali, sedne tím co dělá a jaký je člověk.



Vytvořte místo pro home office a/nebo školní prostor

Zdánlivě banální idea jako vytvořit místnost stylizovanou jako home office a k tomu nebo bez toho ještě domácí prostor pro děti, kde se mohou učit nebo být v online výuce je prostě trefou do černého. Mnoho lidí dnes pracuje z domova, samozřejmě ne všichni. Nicméně pokud existuje možnost vytvořit v domě/bytě kancelář, která ovšem může dle požadavků snadno být i skladem, je to bonus. Ideálně v tiché části nemovitosti dobře oddělené od jiných místností, kde bývá hlučno - kuchyně, obývák, dětský pokoj.

To samé platí pro místnost(i) použitelné jako dětská škola, tam pamatujte na to, že je dobré mít dobrý dosah internetu, ať už kabelu nebo wifi, neměly by tam být rušivé věci jako třeba prolézačky nebo přístroje na cvičení a zároveň by to měl být prostor, který se dá přebudovat pro jiný účel, v případě, že se situace změní.

Nyní se ale vžijte do role rodiny s malými dětmi, které se učí online spolu s mámou na mateřské a tátou na home office, nervová tětiva je u bodu prasknutí, oni se rozhodnou přestěhovat do většího, protože jim to finanční situace dovolí a vy jim ukážete, že máte připravenou kancelář i školní místnost z prostorů, kde byste jinak měli jen nepotřebné harampádí. Samozřejmě bavíme se o ideálním světě, ale proč ne?

Opět, použijte internet a hledejte nápady a inspiraci. Použijte angličtinu. Čeština je krásný jazyk a Češi jsou fajn, ale je to prostě malý rybník, inspiraci hledejte doma, ale i v cizině.



Najděte si kvalitního makléře

Ano, to je to nejlepší, co můžete udělat, místo abyste ztráceli čas a peníze tím, že budete zkoušet prodávat sami (ale samozřejmě proč ne, jestli opravdu chcete) a dávat nemalé rostředky na inzerci, měli byste použít ten čas na hledání kvalitního realitního makléře.

Česko bývalo makléřkou džunglí a tento resort přitahoval kdejaké šejdíře, naštěstí se doba mění a je tu mnoho zdatných profesionálů, kteří se orientují v legislativě, používají moderní metody prodeje, řeší problémy, mají škálu potencionálních klientů a kontaktů, umí poradit a umí prodat za správnou cenu.

Nebojte se dát si na čas s hledáním kvalitního zprostředkovatele, je to lepší investice času než si prodávat sám(sama). Nebojte se ale ani faktu, že makléři dáte provizi z prodeje. Prodávat nemovitosti je jeho práce, má prostředky, know how a vynakládá svůj čas a koneckonců i nemalé peníze do toho, aby se Vaše nemovitost prodala. Hledejte, ptejte se a až najdete, důkladně si s ním projděte strategii, vztah musí být čistý a jasný pro obě strany.

Klidně si dejte na čas, pokud ho máte, ale vyvarujte se slibování nebo neopodstatněnému oddalování zahájení prodeje. Buďte přímí. Pokud si jednou vyberete makléře, spolupracujte s ním pro zdárný konec. Pokud se Vám někdo nelíbí, řekněte mu to. Nejhorší co lidé dělají, je tzv. mrtvý brouk, než aby řekli, že se jim někdo nebo něco nelíbí, tak nezvedají telefony, kličkují a nechávají tak všechny v nejistotě a ze sebe samozřejmě nedělají příliš inteligentní osobu.

Zlaté pravidlo je : nikdy neprodávejte přes více makléřů nebo stylem tady to máte a já si to budu prodávat ještě sám (sama). Zde se totiž nabízí otázka proč by do Vaši nemovitosti měl makléř investovat čas a peníze, když mu přislíbená provize může snadno uniknout a on(ona) v tom nechá ještě svoji investici. Je nutné si uvědomit, že profesionální makléři musí zaplatit spoustu věcí ještě než nemovitost prodají. Může to být profi fotograf na virtuální prohlídku (to samozřejmě musíme zmínit :)), foto, video, tvorbu stránek, reklamu na sociálních sítích a realitních serverech, palivo, pojištění, telefony, tiskopisy atd atd. Tohle všechno není levná záležitost a Vy se o tom ostatně můžete sami přesvědčit, stačí si prodávat sám (sama) bez profesionála. Můžete mít štěstí nebo taky hlavu plnou starostí a markantní rozdíl v utržené ceně za Vaši nemovitost. Dobrý realitní makléř totiž dokáže nastavit cenu a strategii prodeje takovou, abyste nešli pod cenu a zároveň, abyste nepřestřelili a Vaše nemovitost 'nevisela' na trhu roky bez povšimnutí.

Naše rada rozhodně zní, mějte makléře a hledejte kvalitního! A rozhodně to není proto, že zajišťujeme pro makléře služby, protože ty zajišťujeme i pro soukromé osoby a to dokonce dráž, takže pokud bychom chtěli vydělávat takto, cílíme na samoprodejce, jenže my cílíme na dobrou radu.

Váš 3dport.cz tým

Podobné články :

Co je Matterport?

Pronajmu chatu! Volné termíny 2021!

Jak se pohybovat ve virtuální prohlídce Matterport?

Kontaktujte nás

  • Použijte funkční email, abychom mohli reagovat.

 

Jako většina webových stránek i my používáme cookies pro plynulý provoz stránek a pro zlepšení kvality. Používáním našich stránek nám dáváte souhlas.